ساخت فیلم آموزشی
ساخت فیلم آموزشی
پیش تولید

ساخت فیلم‌های آموزشی یک سفر علمی ‌است. همسفران شما در تیم استودیو فیلمساز آماده هستند برای هرچه جذاب و پرتکرار شدن این سفر، مسیرهای گوناگونی پیش روی شما بگذارند.

مراحل ضبط فیلم آموزشی در استودیو فیلمساز

پیش تولید

 کار ما از پیش تولید شروع می‌شود. گام اول به این صورت است که محتوای شما و مخاطب شما به درستی شناسایی شود تا برای طرح‌ریزی سناریوی احتمالی آماده باشیم. بعد از مشخص شدن محتوای دقیق مدرس، نوبت می‌رسد به مشخص شدن سبک کار مورد نظر. آیا قرار است فیلمبرداری در یک محیط رئال مثل آفیس شخصی استاد انجام شود یا اینکه قرار است در استودیو و جلوی صفحه سبز کروماکی فیلمبرداری انجام گیرد.  برای هر دو سبک اگر درخواست ویژه‌ای داشته باشید که باید قبل از شروع ضبط آماده‌سازی شود، فراهم خواهد شد و بعد از آن به سراغ مرحله تولید خواهیم رفت.

95

رضایت مشتری

45

بحث تخصصی

700

ساعت فیلم آموزشی

مرحله تولید

بعد از تعبیه دوربین‌ها و نورها، آماده ضبط خواهیم بود. چیزی که واضح است، معمولا اساتید چندان با دوربین احساس راحتی نمی‌کنند. چون به جای چشم‌های مخاطبانشان سر کلاس‌ها، مجبور هستند به لنز دوربین زل بزنندکه متاسفانه هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. از آن گذشته فضا کمی در ابتدا متفاوت خواهد بود و اساتید نیاز دارند که به این شرایط تازه عادت کنند. گروه فیلمبرداری زمان کافی برای توضیح روند ضبط و هر موردی که استاد برای ارائه هرچه بهتر باید بداند اختصاص می‌دهند. تجربه چندین ساله ما کمک کرده تا در نحوه ایستادن، کارکردن با دست‌ها، posture و gesture و به طور کلی زبان بدن که نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند، توصیه‌های مغتنم و مفیدی ارائه دهیم. در استودیو فیلمساز یک دستورالعمل مفصل برای آمادگی قبل از ضبط هم ارائه کردیم که برای هر مدرسی که به استودیوی ما مراجعه می‌کند قبل از ضبط ارسال می‌شود. با همه این‌ها  قرار نیست همه چیز روان و بدون مشکل باشد و ما صبورانه برای رسیدن به «ایده آل» شما را همراهی خواهیم کرد.

فرقی ندارد طول مدت ویدیو یک دقیقه باشد یا یک ساعت، شما در حین آموزش به یک «یادیار» نیاز دارید. ما برای شما در استودیو فیلمساز یک مانیتور بزرگ تعبیه کردیم که دقیقا رو‌به‌روی شما قرار می‌گیرد. اگر شما هر اسلاید یا پاورپونت یا یادیار دیگری همراه خود بیاورید به راحتی می‌توانید تیترها و سرخط‌ها را دنبال کنید و بدون اینکه جهت نگاهتان منحرف شود می‌توانید پیوستگی گفته‌هایتان را حفظ کنید.

پس تولید

مرحله پس‌تولید

حالا باید وارد مرحله پس‌تولید شویم. شما به عنوان مدرس باید اسلاید یا پاورپوینتی را که شامل عکس و فیلم و نوشته است همراه خود به استودیو بیاورید. همین اسلایدها علاوه بر اینکه سر ضبط به عنوان یادیار استفاده می‌شوند، می‌توانند در تدوین کار هرجا که با موضوع تدریس مرتبط هستند در کنار شما یا در پس‌زمینه ظاهر شوند. تحقیقات نشان داده که میزان یادگیری زمانی که از المان‌های تصویری در کنار زبان شفاهی استفاده می‌شود، بار آموزشی و جذابیت محصول را برای مخاطب دوچندان می‌کند. اگر به هر دلیل اسلاید آماده ندارید جای نگرانی نیست ما در تیم پس تولید استودیو فیلمساز این کار را برای شما عزیزان انجام می‌دهیم. به شرط آن که در طرح‌ریزی و سناریوی اولیه، این موضوع پیش‌بینی شود. شروع کار در پس‌تولید، انتخاب پس‌زمینه مناسب با توجه به موضوع مورد بحث، رنگ‌آمیزی لباس و همین‌طور تم کلی سازمان یا کسب‌وکار شما است. تدوینگرهای ما برای شما سه الی چهار پس‌زمینه مناسب را گلچین کرده و در زمینه جای‌گزاری می‌کنند. این نمونه‌ها برای شما ارسال می‌شود تا بتوانید پس‌زمینه دلخواهتان را انتخاب کنید. که بعد از تایید شما اسلایدها را جای‌گذاری می‌کنیم، اصلاح رنگ و نور انجام می‌شود و برای رندر نهایی آماده خواهد شد و در پایان، پروژه به شما تحویل داده می‌شود.

باعث افتخار ماست که در مدت زمان کوتاهی بیش از ۷۰۰ ساعت فیلم آموزشی برای ارگان‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک تولید و روانه بازار کرده‌ایم.

ساخت ویدیوی آموزشی در فیلمساز

video

برای مشاهده جدول تعرفه‌های استودیو فیلمساز اینجا کلیک کنید.

شما می‌توانید برای گرفتن مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید یا اینکه در فرم زیر مشخصات خودتان را وارد کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید.

 همراه: 09377424799

ایمیل : info@filmmake.org