لباس خاص گرین اسکرین

بیشتر مشتریان از ما می پرسند وقتی جلوی گرین اسکرین (صفحه سبز) قرار می گیرند و از آن ها فیلمبرداری می شود چه چیزی باید بپوشند.  در این شرایط سعی می کنیم با ارسال ایمیل بهشان بگوییم که چه چیزهایی را نمی توانند بپوشند. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چرا لباس های خاصی را جلوی گرین اسکرین نمی توانید بپوشید و سپس به سراغ مواردی خواهیم رفت که پوشیدن آن ها می تواند ظاهر بهتری جلوی گرین اسکرین بهتان بدهد. امیدواریم توصیه هایی که در این مقاله بهتان می کنیم کمکتان کند لباس های مناسبی برای این نوع فیلمبرداری انتخاب کنید و ظاهر بهتری داشته باشید.

گرین و بلو اسکرین ( صفحه سبز و آبی ) معمولاً در نمایش های تلویزیونی و فیلم های اکشن مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند پس زمینه ای ایجاد نماید که ساخت آن کمی هزینه بر است. شاید به هنگام پیش بینی هوا  این صفحات را که توسط هواشناس محلی استفاده می شود را دیده باشید. ما عمدتاً به این خاطر از گرین اسکرین ها در استودیوی خود استفاده می کنیم که دوربین های دیجتال نه تنها بیشترین استفاده را از کانال سبز می برند بلکه در این شرایط به نور کمتری هم نیاز دارند و به همین خاطر کیفیت بهتری در اختیارمان می گذارند.

لباس خاص گرین اسکرین

هدف از به کار بردن گرین اسکرین این است که بتوانیم شی ء یا فرد را به کمک حذف کردن یا برداشتن گرین از پس زمینه جدا کنیم. به همین خاطر است که توصیه می کنیم رنگی که همرنگ پس زمینه است نپوشید. ویدئوی زیر در یوتیوب این موضوع را به خوبی  نشان می دهد.

http://www.youtube.com/watch?v=zsoRgkh0fYo

اگر به فیلم خوب توجه کنید متوجه می شوید که لباس سبز این فرد در پس زمینه سبز محو می شود. اگرچه سایه خاصی از رنگ سبز را می توان راحت تر از سایر موارد جدا کرد اما هیچ سایه ای از سبز نباید در جلوی گرین اسکرین پوشیده شود مگر اینکه بخواهید فقط سرتان را تکان دهید. همین امر درباره پس زمینه سیاه و سفید نیز صادق است. جلوی پس زمینه سفید نباید رنگ های روشن یا سفید بپوشید و جلوی پس زمینه سیاه هم بهتر است از پوشیدن رنگ های سیاه یا تیره خودداری کنید. این موضوع بدین خاطر است که در لنز دوربین، لباس سفیدی که شما می پوشید و پس زمینه سفیدی که برای فیلمبرداری استفاده می شود با هم ترکیب می گردد و جدا کردنشان کار دشواری خواهد بود. همین موضوع باعث می شود تنها سرتان تکان بخورد. زمانی که جلوی این نوع صفحات قرار می گیرید بهترین کار این است که از پوشیدن لباس هایی که دارای نوار، الگو یا هر چیز درخشان و منعکس کننده هستند هم اجتناب کنید. این نوع لباس ها  باعث ایجاد یک الگوی موج دار یا شکل لرزان در ویدئو می شوند و همین امر موجب می شود خروجی کار زشت و غیر طبیعی به نظر برسد. همه این مواردی که بیان کردیم در مورد گرین اسکرین و سایر صفحاتی که برای فیلمبرداری انتخاب می شود هم صادق است. بهترین کار این است که در فیلمبرداری از عینک استفاده نکنید چون نور از روی شیشه منعکس می شود و ممکن است کمی رنگ سبز از گرین اسکرین هم انعکاس دهد. اگر عینکی هستید لطفاً به هنگام فیلمبرداری از لنز استفاده کنید.

لباس خاص گرین اسکرین

خوب همانطور که مشاهده کردید در این مقاله سعی کردیم بایدها و نبایدهای پوشیدن لباس به هنگام فیلمبرداری در گرین اسکرین را با هم بررسی کنیم. شاید با خودتان بگویید اگر نتوانم این لباس ها را بپوشم باید از چه نوع لباسی برای فیلمبرداری استفاده کنم؟ سوال خوبی است. همیشه بهترین گزینه ای که پیش رو دارید سایه های خنثی  و رنگ های پاستلی هستند ( هرچند بهترین کار این است که از سایه های رنگ سبز استفاده نکنید). اگر می خواهید جلوی پس زمینه سفید بنشینید یا فیلمبرداری کنید می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید. در پس زمینه های سیاه یا تیره هم بهتر است لباس روشن تری به تن داشته باشید. خوب حالا تا حدی با نحوه لباس پوشیدن در فیلمبرداری آشنا شدید. امیدوارم اطلاعاتی که در این مقاله دریافت کردید به اندازه کافی مفید بوده باشد. موفق باشید.